• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, upplysning

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Det gjorde dom på mej oxå, typ 2-3 månader efter avslutad sanering plus krävde mej på resterande betalning..
Vansinnigt. Jag hade gett Intrum ett ordentligt mail och en chans att ta bort skulden.

Fortsätter dom ställa olagliga krav efter det hade jag blivit riktigt förbannad.

Hur hanterade du den situationen?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Vansinnigt. Jag hade gett Intrum ett ordentligt mail och en chans att ta bort skulden.

Fortsätter dom ställa olagliga krav efter det hade jag blivit riktigt förbannad.

Hur hanterade du den situationen?
Dom fick ett rätt så argt mail. Dom bad om ursäkt o skyllde på att det var nått som skett automatiskt..Vilket jag inte tror på. Tror de chansar på att nån ska bli skrämd o betala. Stod ju att om jag inte gjorde det skulle dom vidta rättsliga åtgärder. Hur som så tog de bort skulderna även om de eg inte behöver men de kan ju å andra sidan inte göra nått med dom.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Skojar du ?! Jag hade blivit SKOGSTOKIG om dom hade gjort så på mig efter min skuldsanering var avslutad…
Hoppas verkligen att du kontaktar dom och ger dom en omgång… :mad:

Ännu har det inte ramlat in en något från dom i min Kivra…
Jag blev paff måste jag säga. Ska ringa dom i morgon.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Varför fortsätter de ta upplysning på dig trots avslutad sanering? Vad är syftet liksom. Deklarationen för 2023 är ju inte ens klar om de nu vill se vad du tjänade förra året.

Kommer man aldrig bli kvitt dessa upplysningar. Jag har 1 år kvar på min sanering och vill slappna av efter det. Men när de gör såhär blir man ju orolig med denna konstanta kontroll.
Ingen aning, de tog en dagen efter avslutad skuldsanering och nu två månader efter avslutad skuldsanering.
 

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
Ingen aning, de tog en dagen efter avslutad skuldsanering och nu två månader efter avslutad skuldsanering.
Nyfiken vad dom svarar dig. Fick ju också en dagen efter avslutad sanering och sen en två dagar senare. Dom har tydligen något strul nu men din sanering är ju över sen ett par månader.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Nyfiken vad dom svarar dig. Fick ju också en dagen efter avslutad sanering och sen en två dagar senare. Dom har tydligen något strul nu men din sanering är ju över sen ett par månader.
Ja precis, uppdaterar i morgon.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Uppdatering gällande de upplysningar som gjordes i fredags så fick jag till svar att det var felaktiga dvs de har skett av misstag, de jobbar på att hitta vad som blivit fel. Det är mikroupplysningar som inte syns någonstans el påverkar kreditscore och gjorts på de som har el haft ärende hos Intrum.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 502
Mottagna reaktioner
1 017
Poäng
927
Så kränkta ni varit i denna tråd så tycker jag ni ska få ersättning, stäm dom jäklarna ;)

Nä men skönt iaf det var ett ”misstag” lutar ju lite åt det om dom skickat ut till de med avslutade ärenden också.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Så kränkta ni varit i denna tråd så tycker jag ni ska få ersättning, stäm dom jäklarna ;)

Nä men skönt iaf det var ett ”misstag” lutar ju lite åt det om dom skickat ut till de med avslutade ärenden också.
Varför jag har varit arg i denna tråd är pga att just Intrum har gjort detta tidigare och hänvisar alltid till att det just blivit ett ”misstag”…
Jag undrar således hur många gånger skall misstag kunna upprepas innan det korrigeras ?!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Varför jag har varit arg i denna tråd är pga att just Intrum har gjort detta tidigare och hänvisar alltid till att det just blivit ett ”misstag”…
Jag undrar således hur många gånger skall misstag kunna upprepas innan det korrigeras ?!
Exakt, var ju samma svar när jag ringde dit när de tagit en upplysning dagen efter avslutad skuldsanering.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp